Budowa boiska sportowego
Budowa boiska sportowego
Plac zabaw
Plac zabaw

Aktywność ruchowa

 

Innowacja będzie realizowana w roku szkolnym 2015/2016  wśród uczniów klas pierwszych.

Wprowadzenie do szkół obniżonego wieku rozpoczynania obowiązku szkolnego dla uczniów wymaga zmian metod pracy nauczycieli. Nauczyciele realizując treści podstawy programowej powinni ułatwiać dzieciom uczenie się przez działanie, przeżywanie, doświadczenie, odkrywanie. Szukać alternatywnych metod i form do wzmożonej dziecięcej aktywności ruchowej poprzez zabawę i  aktywność ruchową.

Istotą innowacji jest przeciwdziałanie powstawaniu wad postawy, poprzez gry i zabawy korekcyjne stosowane w wychowaniu fizycznym. Brak  zajęć korektywy w szkole zainspirowała mnie do stworzenia innowacyjnego programu profilaktycznego. Z roku na rok problem wad postawy nasila się, powodem jest rozwijająca się komputeryzacja i komunikacja medialna oraz brak czasu rodziców na rozwijanie potrzeb ruchowych dziecka. Długie siedzenie ograniczające ruch jest szkodliwe na układ nerwowy, kostny i krążenia. Jest przyczyną wielu nieprawidłowości w zachowaniu się i rozwoju psychomotorycznym. Zabawy i gry ruchowe są bardzo lubianą przez dzieci formą zajęć ruchowych. Wynika to z ich różnorodności, swobody działania, prostoty ruchów i sprawdzania się z rówieśnikami. Dziecko aktywne ruchowo zdobywa wiele doświadczeń, które decydują o doskonaleniu funkcji wzrokowych i słuchowych. Aktywność ruchowa jest podstawowym czynnikiem stymulującym rozwój dziecka, utrzymującym wewnętrzną równowagę jego organizmu, hartującym oraz kształtującym postawę ciała.

 

 Cele i zadania innowacji:

Formy i metody prowadzenia zajęć  będą dostosowane do możliwości i wieku dziecka. Podczas zajęć będą stosowane zasady nauczania: aktywności, poglądowości, systematyczności, przystępności i indywidualizacji zadań, stopniowania trudności.